woah

Det er tydelig at mye har skjedd de 2 ukene jeg har vært borte. Bloggere som misliker hverandre møtes og blir bestevenner over natta, mer krangling og plutselig var jeg tilbake på skolebenken. Jeg er storfornøyd med valget av tid for reisa vår, for nå kan jeg egentlig hoppe over alt sammen og fortsette med mitt, uten å måtte ha en mening om den og den personen, hva som har skjedd og slippe å engasjere meg i noe, som fra mitt ståsted og viten, virker som en forholdsvis falsk og påtvungen kjærlighet, men for all del, det kan godt være jeg tar feil. Jeg veit bare at jeg ikke drar frivillig tilbake til ungdomsskolen. Er en svipptur hjemme i Drammen for å feire broderns 18 år (Gratulerer med dagen, Petter) før jeg tar med meg snuta mi og stikker mot det glade sørland igjen. Alle bilder ligger et annet sted og photoshop er ikke oppe og går enda, men bilder og video kommer, bare ikke akkurat nå. Jetlagen tar snart livet av meg, men jeg overlever det også. Nå kommer jo tross alt The Hives til Elvefestivalen og Coldplay på Roskilde.

Uansett. New York. Til amerikanernes store forferdelse var det snøstorm på mandag. Noe vi nordmenn kaller opphold? fra søndag til mandag snødde det så mye at det la seg 2-3 (!!!) cm med snø her og der, dette resulterte i at alle public schools i NY blei stengt på mandagen, naturlig nok..Som den vikingen jeg er, tok jeg det hele med et stort glis og valgte likevel å besøke frihetsgudinnen....som også var stengt grunnet det utenomjordiske snøfallet vi var vitne til. Heldigvis satte de ut ekstra politistyrker denne dagen til å dirigere trafikk, fortau og andre livsfarlige samleplasser. Derfor overlevde jeg. På søndag var vi på Sopranos Tour, noe som var helt fantastisk. Jeg er herved hekta. Jeg savner NYC, men er likevel glad for å være hjemme. Skal herved dele en stor hemmelighet med alle dere bloggere som drømmer om NYC, skal flytte dit og bli stylist blablabla: jeg tror du blir ganske fucka i huet ditt av å være der for lenge...





Good times.

27 kommentarer:

Hillan-Pillan sa...

I like the pictures. Også tror jeg du gjør lurt i holde deg unna dramadramadrama

LINA sa...

ilu.

Welcome home, darling.

Monica sa...

Haha nå lo jeg godt. Kanskje likegreit å holde seg unna ja... :P Ikke det jeg har full peiling på hva som har skjedd (bortsett fra mange møter), menja.

Fine bilder! :D Du er fantastisk søt du!

huilei sa...

Utrolig fine bilder. Man blir bortskjemt av å være norsk, har jeg erfart. Var ville tilstander i London også.

Arma sa...

hæ, jeg hakke fått med meg en drit, jeg.
Anywho. Tenk at jeg skal være i ny i seks dager alene. DET blir man fucka i huet av.

Camilla sa...

du er alt for søt!

LINN sa...

Jaaa, nå skal jeg ha en stor en. Hi hi :)

Og ang bloggere. Im just keepin my mouth shut. Stayin out of trouble. he he.

Oda Aslaksby sa...

Kul blogg! :-)

karenjo sa...

Sv: ja det er bra egenskaper! :)

jeg har også vært i NYC, vil tilbake. men tror du har rett i at man kan bli litt fucka i hodet av å være der for lenge! gleder meg til filmer og bilder :D

Taida Celi sa...

kjempe fine bilder, OG JA er enig med at man blir fucka i hodet av å være altfor lenge i new york, jeg vet jeg ble derfor setter jeg nyc litt på hylla for øyeblikket! :D

Vibeke sa...

Sinnsykt kule bilder :)

henke sa...

altså...hore? :(

Sara sa...

Jeg vil til New York, rett og slett for å bli litt gal. Tipper man kan få sinnsykt mye inspirasjon av et sånn tur!

heidi sa...

<3åfin. nå er det jo bare to år til jeg skal bli gal, altså bo der i fire mndr :p

kristin sa...

Haha, det er litt morsomt hvor saiko amerikanere blir av litt snø

Mette Enhjørning sa...

Dæven, tror jeg sender hele Amerika en ekte nordnorsk snøstorm i posten jeg.

Marius sa...

Sangen er rå. Minner meg om mye kult, og hun har en digg stemme. Setter virkelig an en stemning..

Du tar så freshe bilder. Har jeg gått glipp av noe, eller er du fotograf? ;).

Begynn å les den, men pass på. Du kan bli avhengig.

Nadia Tee sa...

Da er vi to! I det siste har det vært så mange rare bloggtreff, som om folk bare møtes fordi de har blogg og masse sånn skit. Første tjener de inn lesere på å skrive dritt om andre for å så par måneder etter vært helt bestiss med dem.
Få bloggere jeg føler jeg faktisk kunne møtt men det er de få som jeg faktisk random har møtt og da.

Sånn som når jeg møtte deg på skolen og møtte Christina (Fraas) på Gina Tricot. Folk som ikke bare virker hyggelig på blogg men enda hyggelig IRL.

Lise sa...

i like it!

Lasse E. Olsen sa...

ah, holga kamera!
du må få slengt opp noen sånne bilder hvis det var ditt kamera da:)

Wenche sa...

loveuuuu

Silje sa...

Amerikanere å snø!=P Bra at du tok det some en ekte viking da!=D Høres ut som dere hadde det fint i værtfall. Kunne du tenke deg å noen gang dra tilbake dit?=)

kris sa...

FIIINE bilder (særlig det utradisjonelle men klassiske Starbucks bildet, lol!)

i m i s s y o u ! !

Linnéa sa...

Jeg skal også på Sopranos Tour når jeg skal dit! Tok du bilder?

Malene sa...

Hehe ja, mystiske saker det der. Jeg hører også om Oslobærter som utvekslingsstudenter i USA. De ønsker alle seg til storbyene og blir (med vilje) plassert ved siden av grisebingen på landet. De takler det ikke og reiser hjem fra hele opplegget. Det handler om vaner og tilpasningsdyktighet. Jeg for min del har aldri likt meg i de ALTFOR store byene!

Anonym sa...

Jeg liker bildene dine kjempe godt, du er dyktig! Hvilke kamera er det du bruker egentlig? :)

Christine sa...

tusen takk for alle de fine kommentarene deres, dere gjør meg utrolig happy :)

anonym: jeg bruker Nikon D90, men forskjellige objektiv. vanligvis bruker jeg nikon 50mm F 1.8 AF-D objektiv eller 18-55mm som følger med D40 (jeg hadde dette før) men låner også kjærestens fisheye, vidvinkel osv. han er jo fotograf så han sitter på endel godsaker :)