Leave it

Eeeer i så ufattelig dårlig humør om dagen, alt irriterer meg, alt gjør meg sur og deppa, så tar meg noen dager fri fra bloggingen. Til dere som mener jeg overdriver hele Roskildegreia, åååhr, jeg blei så frustrert igår at jeg måtte ut på verandaen og telle til 10. Hvem er dere til å fortelle hvordan jeg skal føle? Her lever jeg sammen med de aller beste menneskene i 1 uke, jeg har 100.000 stemmer rundt meg 24/7, jeg har ingen økonomiske bekymringer, jeg lever, jeg er og jeg ofrer ikke alt dritet i livet mitt en tanke. Så JO, jeg prater om Roskilde, og NEI, jeg overdriver ikke. Dette er min personlige mening, mine følelser og ettersom det er min blogg skriver jeg det ned. Livet mitt er totalt kaos for tiden, ikke positivt, og det eneste som holder meg oppe nå er Øystein, senga mi og vennene mine, jeg har det ikke bra om dagen, og den ene uka på Roskilde fikk meg til å føle så utrolig mye og jeg bare, åhr, uansett hva jeg skriver blir det feil, fordi det alltid er en eller annen luring som skal kommentere her eller på mail at dette er FEIL og at jeg overdriver som vanlig. Til dere bedrevitere; dere forstår ikke (og ja forresten, jeg er langtifra den eneste som føler det samme som meg ang. Roskilde). Nå skal jeg koble ut, prøve å bli frisk, få orden på livet mitt og finne ut av ting, god sommer.

Og til alle dere andre, pluss alle som kom bort til meg på Roskilde; tusen takk. Dere aner ikke hvor mye det betyr for meg og hvor lite det faktisk skal til for at jeg blir rørt av slikt. Jeg noterte hver dag i notatblokka mi hvor mange som kom bort til meg, og det viser seg at det var over 25. 25!!! Som jeg sa til dere så er jeg utrolig dårlig på å vise at jeg setter pris på det, men det er bare sånn jeg er. Det gjorde uka mi enda bedre og jeg kommer aldri til å glemme det. God sommer igjen.


Når man drikker Roskildevin hver dag, kan man ikke annet enn å smile..(bilde lånt av Maren.)

Når disse gutta kræsjer innom kan man ikke annet enn å smile..

Når festene inneholder ballonger og gaffa kan man ikke annet enn å smile..

Når 5-600 mennesker følger og fester med deg på kvelden, da kan man ikke for at man savner Roskilde. (bilde tatt fra Coffin)

61 kommentarer:

Anonym sa...

Christine. Eg kjenne deg ikkje, men fytti, du e kanskje ein av de herligste! Nyt sommeren når ting blir bedre, eller, nyt den nå! Du e fin, så eg håpe du får det bedre snart. Stå på! God sommer til deg også. :) Fortsett å ta nydelige bilder!

Katt sa...

jeg har lest bloggen din over 1 halvt år, men jeg skjønner fortsatt ikke hva "coffin" er i din betydning, roskilde-vis?? kunne du forklart;)

Mike Veronica sa...

Kjønner at du bli irritert - men bedritne mennesker finnes desverre overalt. Og det er ikke alle som forstår seg på små gleder og leving av liv på festivaler. Jeg elsker deg og bloggen din. Håper alt blir superbest veldig snart og at vi sees om ikke altfor lenge. Nydelig bilde, det øverste. Du er awsome, Christine!!

Christine sa...

Coffin er en 2 meter lang kiste som Øystein har bygd. Den spiller musikk, derav navnet på campen vår- coffin camp :) campen har blitt ganske kjent de 2 siste årene og hver kveld er det et stort antall mennesker som følger etter oss hvor enn vi går. for mer info:

http://www.facebook.com/group.php?gid=20698898945&ref=ts

Anonym sa...

Coffin er den superfantastiske anretningen som Coffin Camp hadde me seg på Roskilde, som det kommer herlig og dansbar musikk ut av, som det er utrolig stilige mennesker rundt, som jeg danset altfor lenge rundt og som jeg hadde det altfor gøy rundt. Spør du meg er Coffin Camp god nok grunn til å reise til Roskilde.

Og JA jeg er en av de 25. Og JA Christine er like søt og snill som hun ser ut som.

metallicatrollet sa...

Jeg var innom. Du fikk se meg rett før dusj. You lucky animal. Roskilde ER kærlighed. Jeg vet hva du mener, det er grusomt å være tilbake til virkeligheten. Eller, altså, mja, du vet. Man er liksom et helt annet sted på alle måter når man er på Roskilde, virkeligheten er ikke der liksom. Så jeg skjønner. Og jeg håper du får det bedre snart. Og at du vet du bare kan sende en mld eller post på face eller kommentar i bloggen eller hva som helst dersom det er noe.

Kærlighed <3

halvor sa...

Coffin og Roskilde 4 ever! iluall

Lisbeth sa...

Søte Christine. DRIT I HVA ALLE ANDRE SIER! :D Nyt pausen din, få orden på livet ditt igjen, og koooos deg masse masse i sommer, for det fortjener du <3

Ingvìld sa...

For et UTROLIG søtt bilde av deg, mått smile fordi du var så søt og blid! God sommer tilbake, håper Roskilde-deprisjonen går over og at det kommer lysere dager :)

Susan sa...

Åååh, jeg så schærsten din, men ikke deg, men hadde jeg sett deg hadde jeg gått bort til deg og da hadde det blitt 26. Jeg skjønner forresten absolutt hva du mener med PRD. Har det samme akkurat nu. Tror Roskilde er det eneste stedet i verden hvor jeg føler meg fullstendig lykkelig og bekymringsfri.

Caroline sa...

Drit i alle de andre. SELVFØLGELIG skal du få skrive hva du vil på din blogg! Stå på søte deg, jeg heier på deg! Håper virkelig det vil gå bedre med deg!

Phjortis sa...

<3 Klem coming your way!

Pandora sa...

Aff, hater når folk skal kommentere negativt. Dette er din blogg, og du får skrive hva du vil! Jeg forstår godt hva du mener. Var på roskilde tre år etter hverandre, og selv om det var deilig å komme hjem så var det vanvittig tomt. Nå er det to år siden sist, og jeg føler et savn hvert år som går. Jeg føler egentlig jeg får denne tomhetsfølelsen hver gang jeg har vært med mange mennesker, eller har vært med på noe som ikke har med hverdagen å gjøre. Håper du føler deg bedre snart : )

Marthe sa...

Jeg har lest bloggen i over et halvt år jeg og. var på roskilde for første gang i år med en koselig vennegjeng, men ble desverre syk under festivalen. Det er det beste som noensinne har hendt meg og gleder meg allerede til neste år, vil bare skryte av deg for du er en av de bloggene som gjør meg skikkelig glad! Stå på christine, kanskje vi snakkes neste år?

Anonym sa...

Hei! jeg så deg flere ganger på Roskilde, men jeg turde aldri å gå bort. Det angrer jeg på. Du har den bloggen jeg alltid leser, og er en av grunnene til at jeg dro til Roskilde. Jeg synes ikke du overdriver med noe. Det var en helt fantastisk uke, og jeg gleder meg masse til neste år.

Ha en superfin sommer!

Linnéa sa...

love u

Helene sa...

Å, jeg hadde så lyst til å komme bort for å si hei til deg, siden jeg er god venn av Arja, Ragnhild, Karoline og de, men jeg turte ikke. Jeg får ta det til neste år! :'D Det er så varierende om bloggere liker om du sier hei eller ikke.

Jeg håper uansett at du får det bedre snart. Vi får ha nedtelling sammen og håpe tiden går fort!

maren sa...

maren-venn??? hvem er du???????? hvorfor stalker du meg???

Else sa...

Du overdriver IKKE Roskilde!! Det går bare ikke an! Jeg skal tilabke til Danmark neste mnd!! fant kjærligheten på Roskilde Festivalen (og du vil aldri tro hvem det var!!!) :) wiiiiii! :D

Maren Charlotte sa...

Hold your head up high! Det er lov å ha dårlige dager. :)

Julie sa...

Hvorfor bedrevitere alltid skal drive å kommentere alt mulig kommer jeg aldri til å forstå. Du virker som en fantastisk jente så de er sikkert bare misunnelige. Håper ting ordner seg for deg!

Sunniva sa...

håpar at du hugsar at vi var ein heil gjeng innom når du satt og malte gjerdet. Venninna mi var full av maling i dagesvis etterpå, hahahah!
du var like søt i virkeligheta som eg trudde:)

hjertevill sa...

Selv om jeg aldri har vært på roskilde eller noe som helst tilsvarende stort liker jeg å tro at jeg forstår deg godt i det du sier. Har man vært en annen plass, bare sammen med mennesker man er glad i er det så godt som umulig å ikke bli nedstemt når man kommer hjem igjen.

hjertevill sa...

Eller forresten, det er umulig å ikke bli det.

LISE sa...

off, folk er så jævlige noenganger.
for noen så betyr roskilde, eller andre turer veldig mye, så man vil dele de med verden og skrive myemyemye om det. og hver gang jeg kommer hjem fra et sted jeg har vært og forelsket meg i, blir jeg deprimert, og tenker at "åh for noen dager siden var jeg der, ååååhr, hva skal jeg gjøre nå?". det er så kjipt, men man vil heller ikke være foruten, fordi det er så fantastisk.
man må bare prøve å ta vare på de gode minnene, bildene, og smile av det, og tenke at nå kommer det en ny "fase" i livet mitt, og den skal jeg gjennom, også tenke at du lever og livet er langt, og bare det er verdt et smil.

nå ble jeg litt følsom i natta her, men ville bare si det.
føler med deg, gørl.

stor sommerklem fra lise<3

pernille sa...

sv: det hadde vært så koselig!

Jeg var en av 25 og angrer ikke på det! Du er om mulig enda søtere i virkeligheten, og jeg skulle ønske jeg kunne danse til Coffin hver eneste kveld <3 Ikke bry deg om hva folk sier, de er idioter og de har mest sannsynlig aldri opplevd Roskilde.

Jeanette Nymoen sa...

Jeg vet så godt hva du føler. Føler nemlig akkuratt det samme selv. Virekligheten kom virkelig tilbake med ett smell, for oss på vei tilbake til Norge.. som tok over 20 timer. Vi får bare vente i spenning og glede oss til nesteår :D Kos deg ! Campen deres er fet.

Anonym sa...

Drit i irriterende hundredritter som skal kommentere alt og alle, du ruler! Nå hørtes jeg ut som en kjempe-fjortis, men poenget mitt er at jeg liker deg. Ha en fin sommer videre. Håper ting fikser seg :)

Drea sa...

Jeg forstår deg godt. Jeg koste meg sånn på fotoworkshop som varte fra onsdag til søndag, så mye at det faktisk var litt deprimerende å dra. Så ja, jeg skjønner GODT at Roskilde får deg til å føle deg sånn i ettertid. Roskilde er jo noe helt annet enn en workshop iksom!

René sa...

Jeg forstår hvordan du føler deg. Jeg har akkurat begynnt å komme meg etter Hove. Når du har møtt tidenes mennesker og hatt tidenes uke hvor du kun lever i nuet uten andre bekymringer enn det som skjer på det lille området i verden, og så hopper tilbake i hverdagen, blir det bare helt jævlig. Der blir som å leve i en perfekt verden en hel uke, eller ha tidenes sommerflørt. Og når det er over blir det naturøigvis trist. Som å ha kjærlighetssorg. De som sier du overdriver har ikke opplevd noe lignende, og har ingenting å si på det. Håper du kommer deg snart da, Christine. Prøv å være med venner og finne tilbake til det som gjorde deg glad før Roskilde. Jeg skal hvertfall sove skikkelig ut i helgen og slappe helt av, så går nok Hove-savnet over etterhvert. (helt over blir det jo ikke, men det blir bedre)

Marte Øverås sa...

Når jeg blir stor, skal jeg også på Roskilde! :)
Du får utnytte blogpausen din godt da :)

Silje sa...

Håper du føler deg bedre snart, det fortjener du. Jeg er så glad du hadde det så fint på Roskilde :-) Og du, neste gang jeg skal til Oslo hadde det vært supertrivelig å treffe deg, hvis det passer for deg og du har lyst osv. Vet ikke når det blir enda da, blir sikkert noen måneder til.

Wish u the best Christine! :*

kristin sa...

De har garantert aldri opplevd noe lignende. Utrolig at de tar seg tid til å skrive deg en mail om det... Jeg skjønner deg veldig godt, og man får virkelig en nedtur etter en uke med evig lykke. Pis n låv

blabbermouth sa...

Du er så nydelig søt! Den søteste jeg vet om hvertfall! In a none lesbain-way! hehe Roskilde er det beste stedet på jord!

oluffen sa...

Helt seriøst, skriv hva faen du vil! Blir så irritert for slikt. Skjønner veldig godt at du savner Roskilde og hvis du sier at du ikke har det bra, så er det greit. Vi som leser er i stor grad randoms og har ingenting vi skulle ha sagt om dine følelser. Elsker fortsatt bildene du tar og livsgleden du sprer rundt deg med denne bloggen. :)

Milla sa...

for ein nydlig blogg! eg va sjøl på Roskilde i år, og eg må sei meg enige med deg; eg savne det! :)

CAROLINE sa...

men Christine, dette hadde jeg ikke trodd om et så herlig menneske som deg. Men jeg skjønner meget godt at du blir irritert, men om det er noe trøst, så ser du meg på roskilde neste år om du drar dit as well. Men du er søt, meget søt, nesten litt søtere enn kjærsten min. Og da er du søt altså! Håper du finner ut av det! :)

Christina sa...

God sommer kjære deg! Og drit i disse menneskene som er så utrolig negative! Det er mennesker som ikke vet hva de snakker om, og vil bare spre dritt!

Du ER bedre enn det!

Jeg digger bloggen din! Og som du sier, din blogg,dine følelser!
:)

Anonym sa...

Aw, håper du blir frisk igjen! Kan vi si det sånn? Også tror jeg du vil komme sterkere tilbake etter du har hatt pausen, finaa.

maren sa...

jooda, flere jeg vet om jobber OG går på fhs. og hvis jeg sitter hjemme et år til kommer jeg seriøst til å drepe meg selv

Marte sa...

De som sier du overdriver, aner ikke hva de snakker om. De har (tydeligvis) ikke opplevd fellessakpet, stemningen, musikken, menneskene og ikke minst følelsen en har når man er på Roskilde. Det er en følelse man bare kan få når man er der. Det er vell den beste uka i året; Befriende og bekymringsløs! Sammen med gode venner, øl og musikk kan det ikke bli bedre. Stå på!

Anonym sa...

Roskilde e alt! MISS IT!

Marie sa...

Kjære Christine! Tusen takk. Jeg vet akkurat hva du mener ang Roskilde. Det er rart og faktisk savne ett sted hvor man ikke dusjer, spiser masse dritt og bruker ett lass med penger. Men sånn er det. Roskilde er et herlig sted, uten tvil. Derfor er jeg enig i alt du sier! Det er noe helt spesielt med ROskildefølelsen.
Det var mitt første år i år, og på grunn av deg og Coffin Camp ble det et helt sinnsykt uforglemmelig år. Jeg var jo så heldig at jeg fikk lov til å danse coffin, og det var DRIT KULT. tusen, tuuuuuusen takk. Det er noe eget med følelsen du får når du danser rundt i datarockdress på coffinrave. Tusen takk.

PS. jeg digger deg, Christine. Cheer up!

Ragnhild sa...

Du skriver så godt. Av og til kjenner man seg igjen, og andre ganger føler man medfølelse eller misunnelse. Håper alt kommer tilbake på skinnene igjen, og du får en glimrende sommer!
Takk for fin blogg!

Valerie sa...

Bare så du vet så er du "skyldig" i at jeg vil reise til Roskilde neste år. Vet ikke helt om jeg tør da.

Mathilde :) sa...

Jeg har akkurat kommet hjem fra festival. Og jeg skjønner så fantastisk godt hva du snakker om!
Ikke bry deg om tullinger :D

Anonym sa...

Jeg er sånn som kun ser på bildene på blogger og ikke leser hva som står i tekstene.
Men når jeg først tok meg tid til å lese dine innlegg så er det ikke lett å tenke at du har det så vanskelig som du faktisk har det. Du ser alltid så glad og lykkelig ut på bildene :)
Når jeg ser på bildene av deg så tenker jeg alltid at du er så glad, glad, glad!

Vil bare si at fra nå av så leser jeg alltid det du skriver, og jeg liker bloggen din utrolig godt :)

Du er pen, søt og vakker!

SOFSEN sa...

<3

Martine sa...

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Selv har jeg ikke vært på Roskilde siden 2007, men jeg husker den forferdelige følelsen jeg hadde tre uker etter at alt var over. Jeg har det egentlig sånn etter hver festival jeg er på. Kom hjem fra fem dager på festival i går, og nå er jeg klar for å deppe en stund. Å våkne opp uten å være omringet av hundrevis med folk er ikke gøy.

Silje sa...

jeg liker deg. tenk på meg, og alle de andre som også liker deg i steden for disse dustete dummingene som mener du later som, overdriver eller hva faen.

du er nydelig. ferdig med det.

Anonym sa...

ikke for å være kjip, men kanskje på tide å sette ting litt i perspektiv?

I-LANDSPROBLEM!!!

Christine sa...

Anonym - jeg gir en lang faen i både deg og perspektivene dine, om du ser det lille krysset oppe i hjørnet håper jeg du bruker det og klikker deg ut fra bloggen min med det samme. Som nevnt sliter jeg med så mye mer enn det jeg skriver om på bloggen så akkurat nå har jeg nok med å klare og våkne om morningen, stå opp og ta vare på meg selv. Les feks. I kommentarfeltet på innlegget under her.

asdf sa...

Det er ikke greit med slike dager.

ina sa...

åh, utrolig herlig:) elsker bildene du tar!!!

Eirin sa...

LIKER! Om de ikke liker kan de da bare stikke ;P

Vinbildet av deg får meg til å smile. Du ser så lykkelig ut :D

Du kan godt få sende de gutta på besøk til meg om du vil!

Anonym sa...

Slemme, slemme, misunnelige mennesker som sprer negativitet rundt om på nettet. Prøv så godt du kan å ikke la dem påvirke deg, selv om det skal godt gjøres. Enkelte mennesker har dessverre problemer med å forstå og/eller unne andre mennesker glede og lykke.
Jeg skjønner meg godt på depresjonen din. Etter en svært vellykket ferie, uansett hvor, kommer det som oftest et antiklimaks i etterkant, og det er tungt å komme seg over.
Og da er det bare én ting å gjøre; glede seg til nye oppturer, og glede seg over dem en har opplevd. Det er kjekt, det! :)

Anine sa...

Roskilde høres utrolig morsomt ut! Har kjempe lyst til å dra neste sommer! Var på Hove i år og der var det også kjempe stemning! uansett, jeg er kjempe fan av bloggen din så fortsett å skrive om akkurat det du føler for! Stå for det du mener og drit i hva andre synes :)

Anonym sa...

Flytt til København. Sånn er det faktisk her nede. Den livsstilen, den greia, er 100% levende her. Hele Køben stikker ut til Roskilde og kommer tilbake igjen når det er ferdig.

NuNo sa...

ÅÅ. Jeg husker tattoveringene til kjæresten din fra Roskilde. Tror vi tok toget inn til byen på samme tidspunkt en gang. Moro.

Herlig blogg, herlig hasselblad, herlige bilder, herlig skrevet!

Ellenpellen sa...

Jeg ELSKER bildene dine :) Nydelige! Kan du lage et innlegg om foto? Altså å bruke speilrefleks manuelt, når man skal bruke forskjellig blender, iso, lukkertid osv. Og om objektivene du bruker? :)

Kristina sa...

Vet du hva, jeg er så enig med deg! Hvis roskilde får deg til å føle deg bra så selvfølgelig er det viktig for deg og selvfølgelig kommer dette til å bli skrevet om på bloggen. Det er din blogg og jeg syns du skal skrive hva faen du vil!! Du skriver så fint, og har de fineste bildene!